ניהול מבנים: מרכזי מסחר שכונתיים

יש שיגידו עשור, יש שיגידו שניים – קצב הבנייה בארץ בשנים המדוברות הוא מסחרר; לפחות אחת לחצי שנה קמות 10 שכונות חדשות ברחבי הארץ, שמטרתן לרווח את חיי התושבים ולהגדיל את היצע הדירות בשוק. רוב השכונות החדשות בנויות בפאתי הערים או באזור חדש ומתפתח, יכול להיות גם מעט מנותק ממרכז העיר. המתיישבים הראשונים של אותן שכונות עלולים למצוא עצמם מעט מנותקים, לכן היום ניתן לראות מרכזים מסחריים כבר משלב התכנון של השכונה וזאת בכדי לתת מענה מיידי לצרכים בסיסיים של דיירי השכונה. ברובם הגדול של מרכזי המסחר ניתן למצוא בדיוק את מה שצריך, אבל לא מעבר – מכולת ואולי אפילו גם סופרמרקט, רשת פארמסי, מרפאות, בנק, בית קפה/מאפייה, מספרה ואולי אפילו חנות חיות. לכל שכונה יש את האופי שלה ועסקים הנפתחים במרכזה יהיו בהתאם.

ניהול ואחזקת מבנים מסחריים זו עבודה למקצוענים


כמו שאתם בטח מתארים לעצמכם, לא ניתן להפקיד את ניהול ואחזקת הנכס הנ"ל בידי אדם אחד פרטי, נדרשת עבודה מקצועית ומיומנת של חברה לניהול נכסים שעוסקת בתחום מזה זמן ויש ברשותה את כל הכלים לנהל, לתחזק ולתפעל מבנה מרכזי, גדול ועמוס שכזה. בנוסף, חברת ניהול נכסים מקצועית תדע להפריד בין הצרכים השונים שנבדלים ממרכז אחד לשני ותדע לתת מענה ראוי ומהיר.

יש שלושה רבדים שניתן להתייחס אליהם כאשר דנים בנושא ניהול נכסים מסחריים, הראשון הוא השוני המבני בין מרכז למרכז. כמו שהזכרנו למעלה, לכל אחד מסוגי המבנה יש את המגבלות והדרישות שלו והוא נצרך בניהול ייחודי עבורו. הרובד השני עוסק במטרה שלשמה נבנה המרכז המסחרי וקידומה על ידי ניהול נכסים בצורה טובה והשלישי מתייחס לפרסום.

3 פרמטרים לניהול נכסים מסחריים מקצועי

צורת המבנה המסחרי – בשונה מחנויות בקניונים וכו', מבנה מרכז מסחרי נועד לתת מענה מהיר ונקודתי, לכן לרוב מחלקים ליחידות שטח קטנות יחסית, בין 25 מ"ר עד ל – 100 מ"ר פלוס מינוס; קיימת חניה מסודרת במפלס הכביש (לרוב לא יהיו חניונים תת קרקעיים) ובמקומות בהם ידוע על פעילות ערה במיוחד – דואגים גם לחניה עילית במפלס הגג.

ייעוד של הנכס – כמו שכבר הזכרנו, דיירי השכונה החדשה לרוב מנותקים מכל פעילות מרכזית עניינית שקוראת בלב העיר, לכן גם על כך אמון המרכז המסחרי השכונתי; הוא נותן מענה לאמהות וילדים שזקוקים גם לתעסוקת אחר הצהריים מעבר לצרכים בסיסיים. על הנהלת הנכס לדאוג לפעילויות שונות ומגוונות שישמרו על עניין בקרב ילדי השכונה כמו הפנינג צבעוני, מסיבות רחוב לנוער, שוק פרחים ואמנות בימי שישי ועוד.

שיווק ופרסום – לא מספיק רק להיות פעיל ולצור עניין בשכונה; חברת ניהול נכסים העוסקת בניהול מרכזים מסחריים אחראית גם על פרסום הפעילויות המתקיימות במרכז, יחידות מסחר המתפנות ומחפשות שוכרים חדשים ועוד. בגדול, ככל שעבודת השיווק של החברה לניהול נכסים תהיה טובה יותר, כך תחלופת העקים במרכז תהיה קטנה יותר. מאוד פשוט, סביבה פוריה מעודדת הצלחת עסקים. אם בכל מקרה היה ובעל עסק מסיים חוזה במרכז, חברת ניהול הנכסים דואגת שהשטח לא ישאר שומם ומאכלסת אותו במיידית.

חברת ניהול נכסים לרווחים למקסימליים


מומלץ על יזם הבניה/הבעלים של המרכז המסחרי לעבוד בשיתוף עם חברת ניהול נכסים מקצועית בכדי להציב ולשמור על סטנדרט מגורים וקניות גבוה; מטרתה של חברה לניהול מרכזים מסחריים, בסופו של יום – היא לדאוג שהמבנה מהווה מקור הכנסה רווחי עבור בעליו. מרכז מסחרי המתוחזק ומנוהל בצורה נכונה, מקצועית וטובה יפיק עבור בעליו תשואות גבוהות ויהפוך אותו לנכס מבוקש בשוק הנדל"ן (עליה בגבוה שכ"ד וכמובן בשווי הנכס בעת מכירה).

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן